Salo-Ukraina-Salo-Rovaniemi-Salo

Sunnuntai-iltana voittoisan Orpo pelin jälkeen LP Viesti muuttui jälleen LP Saloksi ja matka kohti Ukrainaa saattoi siis alkaa. Tällä kertaa menimme laivalla Helsingistä Tallinnaan, ja siellä yövyimme Tallink City Hotellissa. Seuraavana aamuna matka jatkui lentäen Moskovan kautta Odessaan ja sieltä edelleen bussilla Yuzhnyn hienoon hotelli Elladaan. Pitkä matka pitkittyi entisestään lennon myöhästymisen vuoksi, joten iltakävely päätettiin jättää väliin ja suunnata suoraan ruokapöytään. Kaikki olivat nälkäisiä pitkän päivän jälkeen, ja takaraivossa saattoi kummitella pieni pelko siitä, että millaista ruokaa meille tarjotaan. Onneksi huolet olivat turhia. Ruoka oli maittavaa ja kylläisinä kaikki suuntasivat huoneisiinsa nukkumaan ja valmistautumaan seuraavaan päivään.

Tiistai aloitettiin aamukävelyllä Mustanmeren rantaan. Aamutreeninä oli puntti, jonne kuljimme hotellin ja pelihallin välisen maanalaisen sokkelon kautta. Puntin jälkeen ohjelmassa oli suihku, lounas ja perinteinen pelipalaveri. Nähtiinpä myös paikalliset Vilpakset treenaamassa seikkaillessamme hallilla. Palaverin jälkeen oli vapaa-aikaa ja myöhemmin iltatreenit. Treenasimme hiukan kevyemmin ja hioimme perusasioita kuntoon. Treenien jälkeen taas normaalit kuviot, suihkuun, syömään ja nukkumaan.

Keskiviikko oli jälleen pelipäivä. Aamutreenit vedettiin tutulla kaavalla ja jouduimme myös luovuttamaan hihapelivoiton vanhuksille. Päivällä vain valmistauduimme peliin syöden ja lepäillen. Illalla sitten lähdimme haastamaan tätä kovaa ukrainalaista joukkuetta. Ensimmäisen erän hallitsijoita olimme me, Khimik oli totaalisesti pulassa torjuntaamme vastaan. Ensimmäinen erä siis LP Salolle. Toinen ja kolmas erä olivat suhteellisen tasaista vääntöä, mutta menivät kuitenkin Khimikin hyväksi. Neljännessä erässä meiltä taisi loppua puhti ja usko, ja vastustaja pääsi juhlimaan 3-1 voittoa. Meiltä kuitenkin hieno erävoitto kovaa joukkuetta vastaan, ja torstaina Salossa pääsemme uudestaan haastamaan heidät. Voitto ei ole mahdottomuus! Joten kaikki torstaina Salohalliin kannustamaan meidät voittoon 🙂

Torstaina matkustimme takaisin kotiin ja perjantai oli ansaitusti vapaapäivä rankan reissun jälkeen. Lauantaina matkustettiin taas, tällä kertaa Rovaniemelle maksamaan niitä kalavelkoja. Mukaan lähti 8 pelaajaa, vaikka vielä kello 09.14 näytti siltä, että joudumme pärjäämään 7 pelaajalla. No, onneksi Ritala oli vain nukkunut pommiin. Vitosella siitäkin selvittiin ja 8 pelaajaa oli kasassa. Ei ollu turha reissu tääkään! Makea 3-0 voitto ja 3 tärkeää sarjapistettä napattiin Rovaniemeltä mukaan, hyvä tytöt! Lauantai-illan viihteenä toimi tietysti Putous ja sunnuntaina taas nokka kohti kotia. Yli 6000km viikossa vai miten se oli, ollaan ainakin saatu reissata!