Kovia pelejä Saksassa

Viime viikko alkoi ansaitulla vapaapäivällä tuplaviikonlopun jälkeen. Saldona kaksi 3-0 voittoa Vampulasta ja kausi vihdoinkin avattu! Tiistaina treenattiin taas yhdessä, aamulla nautittiin kauniista säästä ulkotreenin merkeissä ja illalla vuorossa oli lentopalloa. Keskiviikkona palloiltiin ja punttailtiin.

VIikon kohokohta oli kansainvälinen Wiesbadenin turnaus, johon osallistuimme kolmatta kertaa. Matka alkoi aikaisin torstaiaamuna joten uni maistui hyvin vielä bussissa sekä lentokoneessa. Tänä vuonna majoituimme keskustassa sijaitsevaan hotelliin ja siellä pääsimme heti nauttimaan loistavasta aamiaisesta. Kun kerta keskustassa olimme, oli pakko käydä tsekkaamassa paikalliset shoppailumahdollisuudet. Niissä ei valittamista! Illalla käytiin vielä Wiesbadenin uuden hallin punttisalilla karistamassa viimeisetkin matkapölyt jaloista. Harkittiin myös vakavasti lentopallon vaihtamista voimisteluun, sen verran hyvältä kärrynpyörät ja käsilläseisonnat näyttivät. Väsymys ja vielä väsyneemmät jutut pakottivat koko porukan aikaisin nukkumaan.

Perjantaina treenattiin kahdesti, aamulla tutustuttiin palloon tunnin verran ja illalla pelattiin harjoituspeli Wiesbadenin joukkuetta vastaan. Pelasimme neljä erää 15 pisteeseen ja kaikki saivat pelata vähintään kaksi erää. Kotijoukkue vei tämän pelin erin 4-0. Saatiin kuitenkin hyvä treeni aikaiseksi ennen seuraavien päivien pelejä. Myöhemmin osa meistä kävi vierailulla Wiesbadenin joukkueen suomalaisvahvistuksien asunnolla. Kiitos kahvista, teestä ja kekseistä Kaisa ja Pake 🙂

Lauantaina päästiin sitten tositoimiin. Ensimmäisessä koitoksessa saatiin heti peli kulkemaan tarpeeksi hyvin ja kaadettiin Wiesbaden numeroin 3-1! Toinen peli oli ranskalaista Mulhousea vastaan. Peli oli vaihtelevaa ja päättyi tasan 2-2.

Sunnuntaiaamuna kello 10 kohdattiin vanha tuttu, sveitsiläinen Kanti Schaffhausen. Pelillä ei ollut heille merkitystä seuraavan pelin kannalta, mutta meillä tilanne oli tämä: voitolla finaaliin, häviöllä pronssiotteluun. Sveitsiläiset pelasivat turnauksen parasta peliään ja kiusasivat meitä viimeiseen asti. Saimme kuitenkin pienien vaikeuksien jälkeen puristettua 3-1 voiton ja näin tie finaaliin oli raivattu! Finaalissa esitimme huippupeliä Wiesbadenia vastaan ja nappasimme hienon 3-0 voiton! Turnauksen voittoa lähdimme tavoittelemaan ja se tavoite myöskin täyttyi 🙂 Jälleen väsyneinä mutta hyvillä mielin matkustimme sunnuntain ja maanantain välisenä yönä takaisin Saloon. Lenaa saattoi tosin vähän harmittaa, kun hänen bisnesluokkapaikkansa paljastui ihan vaan turistiluokan paikaksi 🙂 Nyt vähän lepoa ja sitten taas treeniä. Salohallissa tavataan seuraavan kerran 19.10, kun Wovo saapuu vieraaksemme. Kaikki mukaan kannustamaan! 🙂