SivukarttaPalaute

Rose Anssin assarina

Rose 0 16.11.2015, 12:47
Olis vuorossa Anssin blogi, mutta koska lyhyet ihmiset pitää aina yhtä niin kirjotan tän Anssin puolesta :)

Viikko starttasi melko poikkeuksellisesti, tehtiin nimittäin lähtöä Haifaan jo maanantaina päivällä. Sitä ennen vedettiin kuitenkin lajitreeni aamulla, koska koko loppupäivä meni matkustukseen eikä näin ollen treenille jäänyt Israelissa enää aikaa. Raatikaisen vetämämästä alkushokista (alkulämmittelystä) kun selvittiin, niin treeni sujui vallan mainiosti ja päästiin lähes ajoissa lähtemään kohti lentokenttää, ainoastaan Tupuri-crew tuli muutaman minuutin myöhässä. Matkallahan tunnetusti sattuu ja tapahtuu ja väsymyksissään sitä jokainen lipsauttelee jotain hölmöä, toiset enemmän, toiset vähemmän. Esimerkiksi ensimmäiselle lennolle lähdettäessä joku kysyi Iidalta istumapaikan numeroa ja reippaana Murtsi vastasi ''37D, mikä sulla?'' ja tämähän tietysti aiheutti meissä hilpeyttä, sillä 37D oli meidän portin numero, eikä suinkaan Iidan paikan numero. Muutaman kuitin kyseinen juniori kuuli tästä reissun aikana. Lensimme siis Helsinki-Vantaalta ensin Kiovaan, jossa meille oli varattu maittava pasta carbonara. Minunkin omasta annoksesta taisi löytyä ainakin 7 pientä lihanpalasta, jos oikein tarkasti laski. Kiovassa ei ehditty juuri muuta kuin syödä mahat täyteen ja kuulla noin 348 kertaa kuulutus Ukraine International Airlines (matkassa olleet tietävät millä äänenpainolla). Seuraava lento lennätti meidät Tel Aviviin ja sieltä matka jatkui reilun tunnin verran vielä bussilla Haifaan. Perillä hotellilla olimme joskus hieman klo 1 jälkeen yöllä. Tel Avivista mainittakoon vielä sen verran, että passintarkastukseen mentäessä yletin juuri ja juuri ojentamaan passini sille tarkastajamiehelle ja meidän keskustelu etenikin seuraavasti:
Tarkastajamies: So.. Do you play volleyball?
Minä: Yes?
Tarkastajamies: But you are short.. You look like a 10-year-old kid!
Välitön palaute mun pituudesta, tulipa kotoisa olo! Leima passiin ja matka jatkui.

Tiistaiaamu valkeni lämpimänä ja aurinkoisena, vasta klo 10.30 nautitun aamupalan jälkeen suunnistimme kartta kädessä Sarin, Outin ja Nooran kanssa lähellä sijaitsevalle rannalle. Reitti oli monimutkainen, kuin tuurilla löysimme perille ja ihailimme rantamaisemia jonkun aikaa sekä nautimme lämpimästä säästä! Kaikilla ei käynyt ihan yhtä hyvä tuuri, sillä toinen pienehkö porukka meidän joukkueesta ei löytänyt ikinä rannalle perille. Onneksi löysivät kuitenkin reitin takaisin hotellille. Aamupäivän harjoituksena meillä oli vuorossa puntti, Sallisen vetämänä tietysti. Hyvissä olosuhteissa tehdyn mainion voimatreenin jälkeen suuntasimme lounaalle, jonne ajettiin bussilla vuoristoista tietä pitkin. Ylöspäin mennessä ihastelimme kauniita maisemia vailla minkäänlaista tietoa siitä, että lounaan jälkeen tulisimme samaista tietä alas noin sata kertaa kovemmalla vauhdilla. Ei paljon ihasteltu maisemia enää. Lounasreissulta (hengissä) selvittyämme vuorossa oli pelipalaveri, lyhyehkö ja ytimekäs. Pienen levon jälkeen oli iltalaji jossain harjoitushallissa, jonka jälkeen nautimme hyvän illallisen hotellilla. Itse kävin vielä Tuomaksella hieronnassa ennen nukkumaan menemistä.

Pelipäivä valkeni jälleen mukavan aurinkoisena ja eilistä lämpimämpänä. Aamupala piti käydä syömässä ennen puolta yhtätoista ja sen jälkeen taas pienessä porukassa suuntasimme läheiseen ostoskeskukseen. Urheilukaupat läpi käytyämme lähdimme tyhjin käsin kohti ruokakauppaa, taitaa olla ensimmäinen kerta ikinä kun kukaan ei ostanut mitään! Ruokakauppareissustakin saa muuten haastavan aikaan: käytännössä missään tuotteessa ei lukenut yhtäkään sanaa normaalilla kielellä, kaikki tuotteet olivat täynnä niitä vänkyräkirjaimia, joista me ei ymmärretä mitään. Aamupäivän treeniin pääsimme varsinaiseen pelihalliin ja ilmeisen hyvä halli olikin, sillä me vanhat voitimme hihapelin ;) Allekirjoittaneella on tapana pelipäivän aamuina käydä pikaisesti puntilla ja kyykkypaikkaa tai ainakin tankoa kysyttäessä joku mies lähti kovalla kiireellä näyttämään Anssille jotain. Tuloksena oli kuitenkin se, että halliin raahattiin muutama kahvakuula. Ilmeisesti se oli paikallisen miehen käsitys kyykkypaikasta ja tangosta. Aamutreeneissä oli hyvä meininki ja kovan keskittymisen keskellä lensi myös huumori. Annallakin oli sukat väärissä jaloissa (sukissa vielä luki päällä kumpi tulee kumpaan jalkaan) ja asiasta huomauttaessa Sakke vaan totesi että ''onhan nää oikein, nää on muotoutunukin ihan just tällee''. Ilmeisesti tupurilaisten sukkiin on tapana sitten muuten vain merkitä mihin jalkaan tulee mikäkin sukka. Taas nautittiin lounas samassa paikassa ja vuoristotietä tultiin vähintään yhtä kovaa alas. Lyhyehkön levon kautta käytiin vielä snackilla ennen lähtöä peliin, jonne ehdimme kuin ehdimmekin punaisista valoista ja bussikuskin sekoiluista huolimatta. Klo 19.40 starttasi tähän astisen kauden tärkein peli. Olimme valmiita alusta asti ja kahden erän jälkeen jatkopaikka oli varma! Azerbaidzan kutsuu meitä siis joulukuussa, JEE! Mukavan 0-3 voiton jälkeen koko iloinen joukkue staffeineen nautti mahtavan illallisen hotellilla ja Tuomas hieroi muutamat pelaajat vielä kuntoon ennen kotimatkaa.

Torstaipäivä poikkesi hieman parista edellisestä, sillä päivä ei valjennut missään vaiheessa. Kotimatka starttasi yöllä klo 1.30 ja siitä oltiinkin sitten reissun päällä aina klo 18.00 asti. Ihan iisi setti! Allekirjoittaneen unenlahjoilla lennot ja odotteluajat kentillä kuluivat nukkuessa, mutta silti yksien yöunien väliinjääminen sai aikaan melkoisen väsymyksen. Tel Avivin kentällä me käytännössä vain odottelimme ja jonotimme koko ajan jotain, ehkäpä siitä johtuen 95% porukasta nukahti sitten lentokoneessa jo ennen kuin kone oli ehtinyt edes nousta. Välilasku oli jälleen Kiovassa, tällä kertaa meillä oli siellä aikaa viitisen tuntia, joista ainakin kaksi tuntia kului Victoria's Secretissä. Kyseisessä liikkeessä muutaman tunnin kierreltyämme ja ostokset tehtyämme vuorossa oli etukäteen varattu lounas samassa paikassa kuin menomatkalla. Ruuan ja muutaman tunnin penkillä nukkumisen jälkeen lento kohti Helsinki-Vantaata vihdoinkin starttasi. Kotiovesta astuin sisälle klo 18.04, kotimatkaan kului siis kaikkineen aikaa 16 ja puoli tuntia. Ei tunnu missään.

Perjantaina palattiin arkeen oikein todenteolla: aamusta raahasimme itsemme puntille ja iltapäivällä kokoonnuimme Salohallille lajiharjoituksen ja pelipalaverin merkeissä. Puntti oli (onneksi) lyhyehkö ja sen olisi pitänyt myös olla melko terävä. En ainakaan omalta osaltani kuitenkaan tunnistanut itsessäni erityisen teräviä piirteitä ;-) Iltapäivän lajin tarkoituksena oli lähinnä saada matkapölyt pois kropasta ja pelailimmekin paljon erilaisia pelejä. Mainittakoon että mun, Saken, Nooran, Murtsin ja Dudan joukkue voitti kaikki kolme 5 vs. 5 peliä ;) Lajin jälkeen suihkun kautta pelipalaveriin ja päivä alkoi olla paketissa.

Lauantaiaamu alkoi huonosti, junnut nimittäin voitti hihapelin.. Eikä päivä paljoa varsinaisen pelin tappiolla parantunut, onneksi sitä ei ollut kauaa aikaa murehtia. Hullu viikkomme nimittäin jatkui jo seuraavana aamuna klo 9 harjoituksella ja klo 15 kotipelillä. Jos joku ei vielä ole katsonut sunnuntain vanhojen voittamaa hihapelikuvaa facebookista, kannattaa tsekata välittömästi ainakin Pake siellä vasemmassa reunassa! Iltapäivän peliin mennessä kasasimme itsemme hienosti huonon lauantain jälkeen ja palasimme heti takaisin voittojen tielle. Kulunut viikko oli melkoista menoa ympäriinsä ja tämän hetken väsymystila hipoo pilviä. Nyt pari päivää ansaittua huilia ja sitten takaisin pallon pariin :-)

Nähdään Salohallilla!

Rose

Bloggaajan kaikki kirjoitukset

Sloveniassa pelaavan Salo-muistelua
06.08.2017 07:12 0 Rose
Elokuun blogi-palstan avaa meille kaikille tuttu libero Roosa Koskelo, joka kolmen hienon LP Viesti -vuoden jälkeen rohkeni avata ovet ulkomaille, Sloveniaan. Kesä on kuitenkin kulunut niin tutussa kämpässä kuin tutuissa treenikuvioissakin.
Kiitollinen, siunattu, onnellinen
30.12.2013 08:10 0 Rose
Menneen kesän kuulumisia
09.09.2013 10:47 0 Rose

Helenankatu 17 - 24240 - SALO - 045 110 2253 - toimisto(a)lpviesti.fi - © LP Viesti