Leiritunnelmia Kisakalliosta ja Tanhuvaarasta

Kauden ensimmäinen leiri starttasi sunnuntaina 10.8. klo.15.30. Kisakallion Urheiluopistolla, jossa tulisimme viettämään leirin ensimmäiset päivät.

Paikalle saavuttuamme majoituimme pikaisesti huoneisiin ennen kuin siirryimme punttisalin puolelle tekemään leirin ensimmäisen treenin. Tehokkaan startin jälkeen menimme suihkun kautta syömään ja huoneisiin lepäilemään sekä valmistautumaan seuraavien päivien koitoksiin.

Leirillä aamut alkoivat rutiininomaisesti aamureippailulla maastojuoksija Jokisen johdolla, jonka jälkeen siirryimme aamupalalle hiukan virkeämpinä kuin herätessämme. Maanantaina ja tiistaina pääsimme kokeilemaan tunnin verran Method Putkisto pilatesta ennen lajitreeniä. Paikalla oli myös itse Marja Putkisto, joka on Method Putkisto metodien luoja ja kehittäjä. Näillä tunneilla haeskeltiin ja etsiskeltiin kehon tukipisteitä sekä myös kehon keskuslinjaa että keskittymispisteitä. Meitä oli ohjaamassa useampi tuleva pilatesohjaaja, joiden ei tarvinnut olla huolissaan siitä etteikö venytyksiä saataisi tuntumaan tällä ryhmällä. Kokonaisuudessaan mielenkiintoista touhua ja eiköhän tästä saatu jotain uutta ideaa myös omaan tekemiseen. Toivottavasti ainakin jollain tasolla…

Kisakallion leiriosuuden viimeisenä iltana pääsimme vielä rentoutumaan rantasaunalle, jossa ilta meni saunoen, uiden ja syöden. Keskiviikko aamuna liikuteltiin vielä rautaa punttisalilla ennen siirtymistä Tanhuvaaran Urheiluopistolle jatkamaan leiriä. Kaiken kaikkiaan Kisakallion leiriosuus sujui hyvin ja tehokkaasti hallilla pallon kanssa touhuten ja puntilla rautaa liikuttaen. Siitä oli hyvä lähteä jatkamaan leiriä Tanhuvaaraan.

Tanhuvaaran Urheiluopistolla päivät sujuivat hyvin noudattaen jo leirin aiemmilta päiviltä tuttua päivärytmiä: syö, treenaa, lepää ja tee sama uudelleen. Torstai-iltana pääsimme vierailemaan Rantasalmella lomakeskus Järvisydämessä. Sinne meille oli järjestetty ruokailu, jonka nautimme hienossa paikassa ja hyvässä seurassa. Upea paikka, jossa voisi käydä toistekin. Iso kiitos vierailun järjestäjille!

Perjantai-iltana pääsimme rentoutumaan urheiluopiston spahan hyvän treenipäivän päätteeksi. Teki hyvää päästä uiskentelemaan altaisiin ja palauttelemaan jalkoja aina niin ihanaan kylmäaltaaseen. Lauantaina oli vuorossa leirin huipennus, sillä illalla pelaisimme pelin Savonlinnan All Stars -joukkuette vastaan. Päivän ensimmäinen kamppailu käytiin kuitenkin jo aamutreeneissä kun pelattiin kauden ensimmäinen virallinen hihapeli. Tällä kertaa voiton vei vanhojen joukkue mutta ei hätää kyllä täältä tullaan vielä! Suihkun, ruokailun ja pienen lepotauon jälkeen lähdettiin kohti Savonlinnan OKL hallia, jossa illan ottelu pelattaisiin. Peli alkoi klo.19.00. ja se hoidettiin kotiin hienoin luvuin 4-0. Ihan mukavat lukemat lentopallopelille! Illan ottelun jälkeen siirryimme ruokailemaan ja viettämään iltaa yhdessä Olavinlinnan kupeessa sijaitsevaan ravintolaan. Ruoka oli erittäin hyvää ja sitä oli riittävästi, joten varmasti kaikkia saivat tarpeeksi murua rinnan alle. Oman lisänsä ruokailuun toi seuraan liittynyt Simo Siili, joka herätti pelaajissa hieman vaihtelevia tunteita.

Leirin viimeinen aamu alkoi suoraan aamupalalla kun joka aamuinen reppailu jäi pois ohjelmasta. Aamupalan jälkeen oli vuorossa vielä leirirupeaman viimeinen treeni eli juoksutreeni urheilukentällä. Kyseisen treenin päätteeksi juoksimme vielä palauttavan lenkin mäkisessä maastossa. Tuon jälkeen oli väsynyt olo ja voittaja fiilis. Vaikka jaloissa varmasti painoi jo raskas leiriviikko niin hienosti kaikki tsemppasivat loppuun asti. Treenin jälkeen kävimme pikaisesti suihkussa ja söimme lounaan, minkä jälkeen suunnattiin bussin nokka kohti Saloa ja kotia.

Kaiken kaikkiaan kaikki sujui hienosti ja moitteettomasti. Leiri oli raskas ja töitä sai tehdä sekä hikipisaroita vuodattaa oikein olan takaa. Kyllähän sitä yksi jos toinenkin treenitunti ehti kertyä viikon aikana. Leiristä kuitenkin selvittiin voittajina ja hyvillä fiiliksillä jatketaan kohti tulevaa. Hienoa työtä kaikki! Kiitos kaikille mukana olleille ja erityisesti leirin järjestäjille! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin kautta 2014-2015. Mitäs tässä kun hommat pelittää ja tiimi toimii!